joi, 15 mai 2008

Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national

Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national

Transcrierea conferintei de presa din 6.05.2008

Attila KORODI, Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, a sustinut in aceasta dimineata o Conferinta de presa care a avut ca tema demararea "Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national".

Programul "RABLA" este alcatuit in acest an din 2 etape, prima etapa incepe in data de 1 iunie - si va dura pana in data de 25 septembrie 2008, iar a doua etapa va incepe in data de 1 octombrie - si se va finaliza in data de 12 decembrie 2008.
Prezentam in continuare transcrierea declaratiei ministrului Mediului:

"Doamnelor si Domnilor
Buna ziua / Bine ati venit!
Va multumesc ca ati dat curs invitatiei noastre! Subiectul pentru care v-am invitat astazi aici se refera demararea in acest an a Programul de stimulare a parcului auto, Programul RABLA asa cum este el cunoscut in popor. Si tot pe ordinea de zi a conferintei de astazi este si Programul de stimulare a înnoirii Parcului national de tractoare - o noutate pentru România... insa fara discutie o necesitate! Va propun sa incepem cu primul subiect atat de asteptat de cetateni: dovada sunt sutele de petitii pe care le-am primit de la romani inca de la inceputul acestui an! Toate solicitarile cetatenilor inregistrate la sediul Ministerului Mediului vizau raspunsuri din partea noastra privind detaliile organizatorice ale acestui program pentru anul in curs.
Prin urmare, va propun sa nu mai pierdem vremea si sa trecem direct la subiect, pentru ca românii interesati sa-si inlociasca masinile vechi cu altele noi - sa stie din timp, tot ceea ce au de facut!

In primul rand, tin sa-i informez ca incepand cu data de 1 iunie, se da startul inscrierii in Program: anul acesta 40.000 de romani pot beneficia de prima de casare in valoare de 3000 de lei. De altfel, intregul Program se va desfasura in limita sumei de 120.000.000 de lei! Reamintesc faptul ca in acest program se pot inscrie doar persoanele fizice, proprietare sau mostenitore a unui autovehicul functional, inmatriculat in România si a carui vechime depaseste 12 ani. De asemenea, o alta precizare importanta este aceea ca anul acesta Programul se desfasoara in doua etape:

  • Prima etapa : incepe in data de 1 iunie – si va dura pana in data de 25 septembrie 2008
  • Iar a doua etapa: va incepe in data de 1 octombrie –si se va finaliza in data de 12 decembrie 2008

Pentru ca românii sa poata beneficia de avantajele acestui Program, trebuie sa faca "patru pasi" – si-am sa-i enumar in continuare:

  • PASUL I: Sa se inscrie la un producator validat de la care va primi o nota de acceptare. Este foarte important de stiut ca aceasta nota de acceptare are o valabilitate de 30 de zile calendaristice.
  • PASUL II: Dupa ce a obtinut nota de acceptare, cetateanul trebuie sa predea autoturismul uzat spre casare unui operator economic autorizat si sa obtina de la acesta certificatul de distrugere al masinii
  • PASUL III: trebuie sa-si radieze vechiul autoturism
  • PASUL IV: Si sa achizitioneze un autoturism nou de la producatorul validat

Actele cu care cetateanul trebuie sa se prezinte la producatorul auto sunt:

  • Copie a buletinului sau cartii de identitate
  • Copia legalizata a certificatului de inmatriculare al autoturismului uzat
  • Copia legalizata a certificatului de distrugere al acestuia
  • Originalul certificatului de radiere.
  • Originalul notei de acceptare eliberata de producatorul validat
  • Iar in cazul in care masina a facut obiectul unei mosteniri, dosarul trebuie completat si cu o copie legalizata a certificatului de mostenitor.

Cum vor putea beneficia concret românii de prima de casare de 3000 de lei? Procedura este extrem de simpla: aceasta suma va fi virata in contul de trezorerie al producatorului auto (ales de fiecare beneficiar in parte), urmand ca ea sa fie scazuta din pretul de achizitie al autoturismului nou.

Si pentru ca de la inceputul conferintei am tot vorbit despre lista producatorilor validati fara de care nu ar putea exista acest program, fac precizarea ca aceasta va fi finalizata si facuta publica in jurul datei de 30 mai.

Modalitatile prin care românii interesati pot intra in posesia acestei liste, in vederea alegerii unui producator, sunt fie accesand pagina de internet a Administratiei Fondului Pentru Mediu: www.afm.ro sau pagina de internet a Ministerului Mediului www.mmediu.ro.
In ceea ce-i priveste pe românii care nu au acces la internet, acestia pot suna la departamentul de relatia cu publicul din cadrul Ministerului Mediului la numarul de telefon : 021/316 38 74; de luni pana vineri intre orele 8:00 – 16:30.

Si tot la aceste adrese de internet sau la acest numar de telefon, cetatenii pot obtine incepand cu aceeasi data, de 30 mai si lista operatorilor economici autorizati sa desfasoare activitati de colectare a vehiculelor scoase din uz.
In privinta producatorilor de autoturisme, importatori sau reprezentanti autorizati ai acestora depunerea dosarelor in vederea validarii este prevazuta pentru perioada 9 mai – 24 mai. Imediat dupa inscrierea solicitantilor Comitetul de Avizare al AFM va analiza si va valida producatorii eligibili.

Trebuie, insa sa fac o precizare importanta: daca un producator validat nu a utilizat conform contractului de finantare pana la sfarsitul primei etape cel putin 80% din suma contractata, contractul de finantare nerambursabila inceteaza de drept, iar AFM va redistribui suma neutilizata catre ceilalti producatori ramasi in Program.
Cam acestea ar fi datele pe care orice roman interesat de Program trebuie sa le cunoasca! Am ales sa le facem publice cu cateva spatamani inainte de startul prorpiu-zis, pentru ca majoritatea beneficiarilor acestui program achizitioneaza noile autoturisme prin intermediul creditelor bancare, aspect care desigur presupune termene mai lungi de achizitie.

Sper ca numarul mare de masini pe care intentionam sa le inlocuim anul acesta, sa aduca pe de-o parte importante beneficii de mediu, si sa reprezinte, pe de alta parte, un sprijin mult mai accesibil pentru o mai mare parte a posesorilor de autovehicule invechite din România!
De la automobile clasice am sa trec la tractoare! Va spuneam la inceputul conferintei ca astazi vom vorbi si despre programul de stimularea a innoirii parcului de tractoare din România. Tin sa va anunt ca acest program nu este la stadiul de proiect, el va demara efectiv la inceputul lunii iulie. Programul este destinat doar persoanelor fizice proprietare sau mostenitoare de tractoare uzate, in limita sumei de 21.000.000 de lei. Principiile care stau la baza acestui Program sunt similare cu cele pe care le-am enumerat in cazul Programului de stimulare a innoirii parcului Auto din România, diferenta principala fiind valoarea primei de casare, in cuantum de 17 000 de lei pentru fiecare beneficiar in parte.

Aceasta valoare este mult mai mare decat in cazul autoturismelor clasice, pentru simplul motiv ca si pretul de achizitie al unui tractor este unul consistent. Anul acesta ne propunem sa eliminam 1200 tractoare uzate din România, intregul Program urmand sa se desfasoare in limita sumei de Y. In vederea atingerii acestui scop vom folosi doua etape: prima etapa va debuta, cum va spuneam la data de 1 iulie si se va finaliza in data de 25 septembrie, iar a doua etapa va incepe in data de 1 octombrie si se va finaliza la data de 5 decembrie.
Pasii pe care trebuie sa-i urmeze eventualii beneficiari ai Programului sunt urmatorii:

  1. demararea procedurilor de obtinere a notei de acceptare de la un producator validat ( ales de beneficiar)
  2. obtinerea certificatului de distrugere a tractorului uzat de la un operator economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare a vehiculelor scoase din uz
  3. obtinerea certificatului de radiere a tractorului
  4. achizitionarea propriu-zisa a unui tractor nou

Lista producatorilor de tractoare validati va fi publicata pe aceleasi adrese de internet pe care le-am pomenit in cursul conferintei de astazi. Data la care aceasta va fi disponibila publicului larg este 30 iunie, data pana la care AFM va inregistra, analiza si valida producatorii interesati de Program.
In incheiere, vreau sa-mi exprim multumirea ca acest program de stimulare a parcului auto se extinde de la masini clasice la tractoare, si permiteti-mi sa cred ca si acesta va inregistra aceleasi beneficii de mediu dar si simpatie sociala.
"

Informatii suplimentare solicitate de presa:
Programul de Innoire a Parcului Auto Romanesc:
România desfasoara de mai bine de 3 ani programul Programul de innoire a Parcului auto national, « RABLA », asa cum românii l-au numit. An de an, statul român a acordat cu titlu gratuit o prima de casare de 3000 de lei persoanelor posesoare de autovehicule mai vechi de 12 ani si dispuse in a-si cumpara o masina noua, mai putin poluanta. Impactul social si de mediu al Programului nu mai reprezinta o noutate pentru nimeni! Anul 2007 a inregistrat cea mai mare rata de succes, din toti cei trei ani, de cand Programul se deruleaza (2005, 2006, 2007). Datele sunt cele care releva ca Programul rabla este unul cunoscut, ravnit si folosit de cetetean inca din anul 2005. Astfel:

  • In anul 2005 (anul in care programul s-a lansat) din totalul celor 15.000 de masini noi puse la dispozitia cetatenilor s-au epuizat 14.607 masini – asta insemnand o rata de succes de 97,38%
  • Iar in anul 2006 – din totalul celor 16.500 de masini s-au epuizat 15.110 masini – asta insemnand o rata de succes de 91,58%.
  • anul 2007 a inregistrat cea mai mare rata de succes de 99% – asta pentru ca din totalul celor 16.500 de masini incluse in program, au fost inlocuite 16.444

Programul a depasit si toate asteptarile in privinta consescintelor asupra mediului din România: Prin inlocuirea celor 46.161 de masini, poluarea aerului din România a fost redusa cu peste 1000 de tone de monoxid de carbon, o substanta foarte nociva pentru sanatatea noastra. Din analizele expertilor, in ceea ce priveste cantitatea de CO eliminata anual prin implementarea acestui Program a rezultat ca:

  • pentru anul 2005, ca urmare a scoaterii din uz a celor 14.607 autoturisme s-au eliminat 325.500 kg CO (masini echivalent Dacia)
  • pentru anul 2006: 15.110 autoturisme scoase din uz – eliminarea a 355.085 Kg CO (în cazul autoturismului de referinta: Dacia care elimina CO în atmosfera între 5% - > 5%)
  • pentru anul 2007: 16.444 autoturisme scoase din uz – eliminarea a 386.434 kg CO. TOTAL, pentru intreaga perioada 2005-2007:scoaterea din uz a 46.161 autoturisme vechi – eliminarea a 1.067.019 kg CO.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails

DISCLAIMER

http://programulrabla.blogspot.com/ recunoaste faptul ca desi ne straduim sa facem o analiza cat mai precisa si mai corecta, nu putem verifica fiecare lucru care este postat. Ceea ce se posteaza poate intra la categoria fapte reale, speculatii sau zvonuri. Noi gasim imagini pe web care nu sunt protejate de copyright si apar in/pe site-urile cu acess liber, sau primite de la useri si prieteni. Daca orice povestioare sau imagini care apar pe site sunt in contradictie cu legea copyright-ului, va rugam sa ne trimite-ti un mail pe adresa contact[@]hotandfun.info noi vom inlatura acea informatie cat de curand posibil.